بنام خداوند روزی دهنده..

باسلام.

هیچ جنبنده‌اى در روى زمین نیست، جز آنکه روزى او بر عهده خداست، و موضع و مکانش را مى‌داند، زیرا همه در کتاب مبین آمده است.هود،ایه 6

در یک ایه زیبا و بزرگ دیگر از قران کریم،می خوانیم،که خداوند می گویید،روزی هر "جنبده ای" !( یعنی هرکس که جان دارد! مثل جانوارن،حشرات،پرندگان و .. موجودات ریز ذره بینی و همه همه !) را میدهد! چون خدا دقیقا می داند هر جانداری! (و هر غیر جانداری! ) کجاست!.. و خدا این امر را به خودش واجب میداند که به انسان ها و باقی جاندارن! روزی برساند!.. (و در ایات دیگر نیز به این نکته اشاره میکند..)

اما با این وجود،عده زیادی از انسان ها نه شکر این مسئله را بجایی می اورن! نه این حرف را قبول دارن! همانطور که می توانید ببینید! بیشتر وقت و زندگیشان را ترجیح میدهند به فکر جمع اوری پول و مادیات بگذراند! در حالی که خدا تضمین داده که روزی به او میدهد..! (*هرچند این به معنی بی تلاشی نیست! باید تلاشی صورت بگیرید که روزی هم برسد.. ) اما عده از انسان ها علاقه دارد و نیت مخفی دارند،برای بدست اورن مال و روزی بیش از اندازه!..

انسان از قبل از تولد و در زمان که در شکم مادرش بود! جایی که هیچ کس به ان دسترسی نداشت! خدا به او روزی میداد! اب و هوا به همراه غذا می رساند! از این دست به او دستش میکرد.. تر و خشکش میکرد..! بعد از تولد،زمان که بچه بود و ضعیف بود،به واسطه پدر و مادرش،به او روز می رساند،بازهم تر و خشکش میکرد! نمی گذاشت اسیبی به او برسد.. خدا دائم توسط واسطه به او روزی میرساند و یاریش میدهد! اما عده ای از انسان ها هر دفعه منکر نعمت ها خدا میشوند! یا واسطه ای رو مورد ستایش و پرستش خودش قرار میدهند! این در حالی است،که خدا اصل ماجرا بود...!

ایا کورن؟یا کرن!یا لالن؟! یا روح و جسم ندارن،و کمی انسانیت! که بفهم چه کسی خالق انهاست! و باید از چه کسی سپاسگذاری کنند کن؟! و باید به چه کسی اطمینان کن؟! خدایی که انها را خلق کرد و در هر لحظه مواظب انهاست،یا کسانی که صاحب هیچ چیز نیستن و خودشان نیز،سرتا پا پر از سستی و ضعف هستن؟!

عده ای،میگن،که اگر خدا روزی دهنده هست! پس چرا بعضی ها فقیر هستن! .. در پاسخ باید گفت،خدا جواب تک تک سوالات،را در قران داده! می توان به راحتی با خواند قران به جواب سوالات رسید..

انسان به هر حال بر روی زمین باید امتحان شود.. عده ای پول زیاد تری دارن،که بخشی از پول مال خود و خانواده اش و کارهای خوب  هستن! اما مابقی پول،پول است،که مال فقرا و یتیمان و بی نوا ها می باشد... ! روزی که خدا به ان شخص داده،برای اینکه با دادن این مال و بخشش این مال به بخش ضعیف جامعه،خودش را به خدا نزدیک تر کند!.. و مورد امتحان الهی هم قرار بگیرید..

البته می تواند،اینکار را هم نکند و سیاهی و تاریکی بیشتر به زندگی خودش  و خانواده اش بی اورد و باعث هرچه بدبخت شدن فقرا و یتیم ها جامعه خود شود. این دیگر انتخاب خود ان شخص است.. و امتحان الهی که از شخص گرفته میشود.

به هر حال خداوند هیچ گاه از وعده خود تخلف نمی کند و در حق انسان سنگ تمام گذاشته و هیچ کس هم به اندازه خود خدا برای انسان ها این همه نعمت نداده! اما امتحان الهی هم باید باشد .. باید هرکس امتحات الهی خودش را پشت بگذارد و زمین محل ازمایش انسان هاست.

انکه به خدا اطمینان میکند!(که خود این حرف هم به نوعی شوخی است! اطمینان به خدا...! مگه به غیر از خدا و بندگان و فرشتگان صالح خدا به کسی دیگری می توان اطمینان کرد؟!) عاقبت و سرانجام خوب خواهد داشت و انکه به غیر از خدا اطمینان کرد و زندگی اش را در چیزهای بی ارزش و مادیات و .. گذراند هم پایان تلخ قطعا در انتظار او خواهد بود. مثل همیشه و سنت ها خدا.